Ουρές για ένα.. ντόνατ και ένα hot dog




Πριν η οικονομική κρίση οδηγήσει εκατοντάδες επιχειρήσεις σε αδιέξοδο, θεωρείτο αδιανόητο ένα κατάστημα με πολύ χαμηλές τιμές να έχει κέρδος. Σήμερα, ελέω μνημονίων δεκάδες επιχειρηματίες επιδίδονται σε διάφορα επιχειρηματικά πειράματα για να κρατηθούν «ζωντανοί». Το… πείραμα ωστόσο που φαίνεται να αποδίδει περισσότερο είναι ο συνδυασμός της ευρηματικότητας με τιςιδιαίτερα χαμηλές τιμές. Ιδιαίτερα στο χώρο της εστίασης, ο οποίος επλήγη σφόδρα από τις οικονομικές συγκυρίες, νέες μικρές επιχειρήσεις ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια στα προάστια της Αθήνας και δημιουργούν στην κυριολεξία ουρές και κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους από τους φανατικούς πελάτες τους.
Ουρές χιλιομέτρων για ένα… ντόνατ

Λειτουργούν για 2,5 ώρες μόνο κάθε μέρα. Οι τιμές των ντόνατ είναι εξευτελιστικές αλλά δεν υστερούν καθόλου σε ποιότητα. Αντιθέτως πρόκειται για «πρατήρια ντόνατ» που έγιναν το νέο trend της Αθήνας χάρη στις ιδιαίτερες γεύσεις που προσφέρουν.

 Όταν άνοιξε το πρώτο κατάστημα κανείς δεν φανταζόταν ότι ένα απλό μαγαζί με ντόνατ θα μετατρεπόταν σε σημείο συνάντησης για εκατοντάδες λάτρεις του προϊόντος. Στην αρχή, από στόμα σε στόμα, από φυλλάδια στο δρόμο και αναφορές στο διαδίκτυο τα... πρατήρια ντόνατ κατάφεραν να προσελκύσουν μερικούς πελάτες. Σύντομα, όμως και λόγω των πολύ χαμηλών τιμών που διατηρούν έγιναν όχι μόνο γνωστά, αλλά και… μόδα! 

Είναι ανοικτά μόνο το απόγευμα για 2,5 ώρες και δεκάδες φοιτητές, εργαζόμενοι όλων των ηλικιών που μόλις σχόλασαν συρρέουν στα «πρατήρια» πριν ακόμα σηκωθούν τα στόρια του καταστήματος για να καταφέρουν να πιάσουν μια καλή θέση στην… ούρα για το αγαπημένο τους γλύκισμα. Μάλιστα, αφότου ανοίξει το κατάστημα η ουρά φτάνει στο δρόμο, ακόμα και στο διπλανό στενό. Οι περισσότεροι πελάτες φεύγουν από το κατάστημα με σακούλες ανά χείρας έχοντας ξοδέψει μόλις… 5 ευρώ!

Τα νέα δεδομένα στον οικογενειακό προϋπολογισμό και οι περικοπές των καταναλωτών ακόμα και στα απαραίτητα άλλαξαν τις καταναλωτικές συνήθειες των περισσοτέρων πολιτών που εν μέσω κρίσης επιβραβεύουν πλέον το «φθηνό και καλό» και καταφέρνουν να το κάνουν μόδα. Την ώρα μάλιστα που χιλιάδες επιχειρηματίες αρνούνται πεισματικά να κατεβάσουν τις τιμές τους, ειδικά στο χώρο της εστίασης, την επιτυχία φαίνεται να γεύονται εκείνοι που με μικρό λειτουργικό κόστος, λίγη φαντασία και επιμονή στην ποιότητα προσφέρουν χαμηλές τιμές αποκομίζοντας τελικά τεράστια κέρδη.

To hot dog των 70 λεπτών

Στην ίδια νοοτροπία κινούνται και δεκάδες καταστήματα με hot dog στην Αθήνα που άνοιξαν τους τελευταίους μήνες. Λειτουργούν από τα απογεύματα και προσφέρουν σάντουιτς, καφέ και hot dog με 70-80 λεπτά του ευρώ. Τα συγκεκριμένα μαγαζιά γίνονται στέκια κυρίως από φοιτητές που μπορούν να σιτίζονται με ελάχιστα χρήματα καθώς και για πολλούς εργαζόμενους που μπορούν να τρώνε φθηνά στα διαλείμματα τους ή έπειτα από κάποια βραδινή έξοδο. Και σε αυτή την περίπτωση, η ανταπόκριση του κόσμου στο φθηνό προϊόν είναι τέτοια που οι ουρές φτάνουν να προκαλούν … κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Σε κάθε περίπτωση, η κρίση έχει αλλάξει τις συνήθειες και τις ανάγκες των πολιτών, οι οποίοι προτιμούν μαγαζιά που σε άλλες περιόδους θα σνόμπαραν επιδεικτικά. Πλέον τα στηρίζουν, τα επιλέγουν και τα κάνουν μόδα.

Αναστασία Γαλάνη

πηγή:newpost.gr